"Hemma" igen... suck

Då var man i Mollösund igen efter några dagar i Gbg som man tillbringat med Pastor Cigge. Det ändå som är skönt att vara här igen är att det första man ser är min härliga dubbelsäng med alla dem 20 kuddarna som ligger i sängen. Skall bli riktigt skönt att sova inatt då man tillbringat 2 nätter i Cigges dvärgsoffa där jag fått ligga i sked med mig själv för att få plats... Otroligt rogivande när man skall sova eller icke?

Meningen var att vi skulle ut och göra stan men i tisdags när jag åkte in så var jag väl hemma hos Cigge vid halv fyra tiden.. Vi gick genast ner med bestämda steg mot systembolaget där vi köpte oss lite olika öl. På vägen hem så kila vi in till en pizzeria och köpte med oss två pizzor hem som vi skulle avnjuta tillsammans med ölen. Sagt ochj gjort och taggade som få började vi dricka öl och käka lite fet mat för att orka hela kvällen.. Det som dock händer är att vi blir så otroligt mätta och avslagna av maten att vi håller på att somna. Tillråga på allt så ringer dem från cigges jobb och frågar var han är... Hade blitt missförstånd och Cigge skulle jobba.. Detta gjorde inte så mkt då jag fick sitta och se på fotboll för mig själv.. Älskar fotboll..

När Cigge väl kom hem så såg vi lite film och somnade sedan in.. Cigge runt kl 02 och jag somnade efter kl 06..

Vaknade sedan upp på onsdagen av att Cigge låg och tränade på golvet. Han stönade vilt och sa att jag borde testa på det vilket gav ett gensvar i form av "Du är fan helt dum i huvet". Efter att jag kvicknat till så åkte jag till Bergsjön där jag mest mådde skit och kände mig urusel. Mer om det senare.. Väl hemma hos Cigge igen vid 17 tiden så begav vi oss ner till mataffären för att handla lite gott inför kvällen då ingen av oss orkade eller kände för att gå ut. Det blev även att hyra film. Vi fixade väl hemma till en ståtlig och sluskig 3rätters middag som bestod av vitlök och skaldjursröra på vitlöksbröd till förrätt följt av Oxifile med sparris, pommes och bearnieacesås till huvudrätt. Detta dracks med öl. Till dessert hade vi en exclusive nötglass som man drack apelsinjuice till. Mycket trevligt måste jag säga och oerhört mättande. Efter att ha sett på tre filmer så somnade vi in, cigge i sin sköna säng och jag på den minimala soffan som jag dock idag hade förlängt med hjälp av en stol.

Idag har vi sedan inte gjort så mkt. När jag väl vaknade hade Cigge redan varit uppe ett tag och hunnit med att läsa bibeln och sjunga psalmer.. Detta var han "smart" nog att berätta för mig... Stackars människa haha.. Jag orkade dock inte demolera hans självförtroende helt utan la det på is till ett framtida tillfälle. Vi åkte sedan in till stan vid två tiden och käkade en subway macka innan jag satte mig på bussen hem. Hade turen att ha två stycken 16 åriga flickor bakom mig i 1 timma av färden vilket gjorde att jag tillslut fick ett utbrott och vände mig om och bad dem hålla käften, då hade dem velat tillräckligt enligt mig. Tacksamt nog så höll dem tyst resten av resan allt var bara att jag fick ett finger alldeles innan de gick av men det var de värt då jag även fick ett härligt leende på läpparna.
Nu är jag iallafall hemma igen och skall snart känna känslan av mina mjuka och stora säng..
//Slusk - Utslagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0