Rock när den är som bäst

Rock är den absolut bästa musiken. Den funkar oavsett humör och får en alltid att piggna till. Jag har sedan barnsben älskat rock och gör det fortfarande. Tänkte bidra med 4 låtar som man aldrig tröttnar på och som alltid piggar upp denna slusk.

The Knack med låten My Sharona är en väldigt gammal men ack så ljuvlig låt. En låt som alltid funkar på fest för att få fart på tillställningen.

Låten som får mig och Falken att sjunga ut varje gång vi är ute och sladdar. Grim Reaper har med låten See You In Hell totalt demolerat allt motstånd. Ljuvlig text blandat med härliga riff som får en att stå givakt överallt.

Nu kommer dem riktigt klassiska och rejäla partylåtarna. Först ut är Danzig aka Elvis Of Rock med låten Mother. Denna låt var ett fenomen när den kom ut och står sig fortfarande i samma kategori enligt mig. Mäktig röst och helt underbar text.. Tell your children not to understand!!

Detta är nog min absoluta favorit. Musikvideon är något enormt bra på ett underbart komiskt sätt.. Att råna en bank med gitarrer... Det är Rock n Roll gott folk.. Judas Priests Breaking The Law är överlägsen.. Mållös..

//Slusk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0