Duktigt trött..

Är magiskt trött för tillfället. Sov ca 1 timme inatt för att sedan gå upp kl 06:40 fortfarande lite halvsjuk och göra mig iordning för intervju.
Bristen på sömn berodde delvis på nervositet och nyfikenheten av jobbintervjun som väntade kl 08(som dock kändes att den gått  väldigt bra nu i efterhand). Men framförallt var det för att Minis och Heidis katt vid namn Aslan låg och kurra brevid mig hela natten. Katten lät inte som andra katter utan mer som en blandning av en ekorre och en halvdöd kanariefågel som överdoserat laxeringsmedel blandat med Stig-Åke från Mjölbys hembränt.. Dvs en ytterst skum och irriterande ljud som ekade alldeles brevid mitt öra där Aslan hade bestämt att han skulle sova..

När katten väl slutade kurra (något som han började göra varje gång jag rörde mig en millimeter) så började den jäkeln snarka istället även detta en aning kusligt och väldigt högt.. Kan lova att jag är väldigt glad över att vara hemma i min egna säng utan massa överdoserade katter vars olika ljud kan få vilken människa som helst att bli galen.. Kan lova att den galna katten är en såkallad "nykter" alkolist som alla med en smygplunta i innerfickan kallar sig..
//Slusk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0