En ny känsla... Nästan mänsklig..

Har kommit på att ibland känner jag mig som alla andra på denna jord.. Mänsklig på ett väldigt skumt sätt.. Denna känsla är inget vanligt för mig som alltid ser mig som bättre än alla andra andra. Den inträffar varje gång jag ser ett program med väldigt talanglösa människor som fjantar runt i tvn och skriker i megafoner..
Men det är inte det som berör mig på något sätt negativt utan det får mig bara att inse att jag är bättre än andra människor. Det ger mig kraft att få ut all den ilska jag får av att se programmet och låta den gå utöver nån enslig gammal dam som letar rea priser i frysdisken på tempo....

MEN......

Om man uthärdas till att se hela programmet som man gör för man är för lat för att rycka åt sig fjärrkontrollen som ligger 1 meter bort på bordet så händer nått i slutet. Man ser personer som aldrig vart lyckligare.. Folk gråter, kramas och man ser verkligen hur mkt de talanglösa programledarna gjort för dem. All deras förtvivlan försvinner och de lyser upp då de vet att de och deras barn kommer leva ett mkt lättare och bättre liv.. Det är då denna skumma och ovanliga känsla brusar upp i mig som på nått konstigt vis tydligen är partner in crime med min tårkanal då mina ögon fuktas lätt.
Programmet i fråga är klassikern Extreme Makeover: Home Edition. Jag har sett hur andra människor agerar på liknande sätt när jag kränkt dem. Samma agerande som personerna gör i slutet av detta program.. Väldigt skumt måste jag säga..


Så jag har beslutat mig för att sluta se på detta idiot program som uppenbarligen skapats för att förgöra sluskismen och låta oss sluskar känna oss nästan mänskliga.. Tänk er om man skulle se en slusk som är lika mänslig som världens mest ödmjuka man John Travolta.. Hur hade det sett ut?
Om jag skulle få gissa hur det sett ut så hade nog chansat på nått i denna stilen:

Förhoppningsvis kommer det aldrig gå såhär långt utan sluskismen slår tillbaka med en rak höger så vi slipper få uppleva detta tragiska scenario...
//Slusk

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det gör nästan ont som den "anti-slusk" jag är att läsa om syn på livet. Jag har därför tagit upp kampen mot sluskismen i min blogg :) HUmanity strikes back. Sov gott. Pussar

2008-09-14 @ 00:52:11
URL: http://metrobloggen.se/blessed
Postat av: Cigge

Jag är så snygg.

2008-09-14 @ 02:17:38
URL: http://tainted.webblogg.se/dirtlove

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0