Musik som man växt upp med

Tänkte bidra lite med musik nu som man växt upp med och som jag alltid tyckt om. Här kommer lite blandat med musik som kan kan få en att varva ner eller upp.

Bee gees har alltid varit ett av dem band som jag uppskattat enormt mkt under åren och som alltid vart värt att lyssna på. Med hits som words, tragedy, grease, you should be dancing, how deep is your love mm har de under länge länge vart aktiva i musikbranchen.. Underbar musik helt enkelt..


Ritchie valens som tyvärr dog alldeles för tidigt i en olycka är även han en absolut favorit. Med låten la bamba har han fått mig att dansa ända sedan barnsben och det är en låt som garanterat hade slagit som stor hit om den släpps idag med.. Bara att röra på höfterna och sjunga ut!


En mer harmonifylld låt än Rod Stewarts I'm Sailing är nog svårare att hitta. Från första sekund till den sista i låten är det bara lugn som man känner. Underbar låt som alltid varit en stor del och igentligen en av de första låtarna man lärde sig utantill som liten... Harmoni, vackert och kärlek..


Denna låt är nog den jag lyssnat mest på när jag var liten.. Älskar dem höga tonerna och texten är simpel men ack så vacker. En låt som funkar perfekt till fest likaså när man är hemma och kopplar av i soffan och bara vill ha lite lugn och ro.. Im walking in the rain, tears are falling and i fell the pain...

//Slusk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0