Resurrection - I beated Jesus by 3 days

Jesus dog och kom tillbaka efter 3 dagar. Jag dog och kom tillbaka efter 6 dagar vilket gör mig till en ännu större mytoligisk människa då ingen annan kan bevisa att jag inte varit död.. Samma som med Jesus.. Dvs allt är baserat på saker man inte man bevisa/motbevisa. Man kan ju säga att Gud är ett monster gjort av glass ingen kan ju säga att det inte är sant då de inte kan bevisa motsatsen.. Samma tankegångar baseras hela kristendomen på.. Saker som man inte kan motbevisa..


Det har även skrivits på andra bloggar medans jag varit död och begraven och detta kommer nu svaras på då det garanterat varit självgoda miner från andra håll då de tror sig ha argumenterat ut slusken..MEN ICKE!!

På sluskbloggen så anklagas jag för att vara en toffel och att den enda andledningen att jag gick till Göteborgskyrkan förra veckan är på grund av en tjej.
 
Självklart gick jag dit på grund av en flicka eller kanske rättare sagt tack vara en flicka.
Jennie visade mig endast dörren jag valde själv att gå i genom den. Den som tror att jag skulle annama en tro eller att ändra sätt att leva bara för någon annan en min egen skull känner mig tydligen inte så bra. Det var bra för mig annorlunda men bra. Jag har något nu som jag inte hade tidigare.
Det låter som jag skulle vara en helt annan person men jag förblir Cigge, Jackson, Jos, Prins och allt annat som folk har kallat mig genom åren.


Tack vare en flicka... Snälla lägg ner nu innan du ger bort dig ännu mer. Jag vet att Jennie läser din blogg men sluta va sådan toffel och skriv vad du tycker om detta istället. Jag vet att hon vill läsa det du skrivit där men skaffa dig lite manlig tyngd mellan benen och skriv vad du tycker istället för vad nån annan vill läsa... Pussy whipped my friend... Släpp hörnflaggan, ta av dig trosorna och kom in i matchen igen.. Vad sägs när du är med dina polare.... Om lovsång osv??

Det har efterfrågats bevis på guds existens. Kanske jag kan bidra med något i den frågan. Det finns lite olika argument som berör olika delar i denna fråga. 

Det roliga med att Cigge nu skall bidra med lite olika argument är att han har själv inga egna argument utan har helt enkelt kopierat ifrån denna adress: http://www.credoakademin.nu/index.php/faq/question/finns_det_nagra_bevis_foer_guds_existens/
Det är det som är roligt med folk. När man ber dem bevisa att Gud finns så har de aldrig några bra bevis eller argument i deras fördel men ibland kan de få en snilleblixt att googla lite och kopiera... Härligt att han själv kunde bidra till diskussionen måste jag säga men här kommer det han kopierade iallafall;


Kosmologiska argument:

Kosmologiska argument bygger på att universums existens inte är evig eller nödvändig. Utifrån Big Bang-teorin och Termodynamikens andra huvudsats har vi starka skäl att tro att universum inte har existerat evigt bakåt i tiden. Det är även orimligt att tro att universum börjat existera ur ingenting genom ingenting. Ur ingenting kommer ingenting. Därför är det rimligt att tro att universum orsakats av något bortom universum. Kosmologiska argument kan inte bevisa alla Guds egenskaper, men de ger oss skäl att tro på en icke-fysisk (andlig), icke-rumslig, icke-tidslig (evig) och enormt mäktig första orsak till universum.


Kan denna teori bevisa nån av "Guds" egenskaper. Är det troligt att en gudomlig ande lekte runt i ingenting och kände sig allmänt ensam och sedan fixade så big bang kom till?? Eller skall vi köra på att "Gud" skapa jorden och då även adam och eva.. Frågan är vad Dinosaurierna tog vägen... Fick de bara leva en dag för det är ju BEVISAT att de levt... Testa och använda det ordet nån gång i religiöst sammanhang.. Bevis.... Smaka på det... Känn dess tyngd... Så bevis tack inte massa teorier.. Ge mig ett litet litet bevis att gud finns och inga teorier..

Religiös erfarenhet

Religiös erfarenhet är kanske det vanligaste skälet till varför en person börjar tro på Gud. Det finns många olika sorters religiös erfarenhet. Vissa har mystiska upplevelser som är svåra att klä i ord. Somliga har en andlig längtan som möts i förkunnelsen om Jesus och skapar en inre förvandlig som personen själv tolkar som ett starkt bevis för Guds existens. Andra har upplevt konkreta bönesvar som även utomstående har svårt att förklara bort. "Religiös erfarenhet" är alltså ett mångtydigt begrepp.


Väldigt intressant detta. Ett ord för det som beskrivs som "Religiös erfarenhet" är ju som alla andra vet Schizofreni. Folk får "svar" av något högre synd bara att de inte visste att det är deras andra hälft Lennart som ger dem dessa "gudomliga" svar. Roligt detta med tanke på att de flesta seriemördare visar tecken på schizofreni men som enligt religiös erfarenhet måste ses som Guds sändebud?? Vem vet det är ju ingen teori som är mer korkade än den som är skriven ovan.. Ännu en gång inget bevis i huvudtaget bara massa skitsnack från enormt korkade/sjuka människor.


Moraliska argument

Moraliska argument utgår ifrån våra moraliska intuitioner att rätt och fel inte endast är förankrade i människors vilja. Någonting blir inte rätt bara för att många människor kommit överens om det. Det rätta och det goda verkar istället vara något oberoende av människan. Men vad grundar sig moralen på om det inte finns en god skapare som skapat oss med vissa goda syften? I ett absolut värdeneutralt universum finns det inget objektivt dåligt med att människor våldtas, torteras och dödas. Utan Gud svävar moralen fritt. Men om Gud finns och är god till sitt väsen har moralen en fast förankring. Detta rimmar med hur vi faktiskt upplever moral.


Ohh lattjolabans..Vad är bevisen att Gud står för våra moraliska värderingar?? Det är ju en fin sak som förs fram här men fortfarande helt utan tyngd och helt utan bevis.. Det är klart skall man argumentera såhär så kan man ta upp det i varje diskussion vilket ger att människan aldrig har rätt utan denna Gud skulle bestämma allt vi gör, gjort och kommer göra. Vi är helt utan egen vilja och är små puppets till nån lekfabror..
Eller så är det våra äldre som lär oss de moraliska värderingar som framkommit under deras uppväxt och succesivt kommit upp genom människans utveckling. Dem som inte lär sig dessa värderingar är dem som våldtar, torterar, dödar sov för det finns det människor som gör.. Vad är er såkallad gud då..Har dessa människor inte rätt att få samma värderingar som alla andra människor eller har er "Gud" glömt bort dem?? Jag får fortfarande inga bevis bara massa lattjolabans uttalande som inte inger något som helst bevis på en Gud eller större andlig närvaro.. Det sägs att Gud är god varför låter han då krig förekomma i denna värld?

Att man inte kan bevisa att Gud finns är nog bevis för att säga att han inte finns.. Sorry.

Förresten så glömde du ta med Designargumentet från den sida du kopiera allt de andra ifrån..


//Slusk

Kommentarer
Postat av: Jay-DOG

Jag vet!!! Hur kunde jag glömma det?? Snyggt att du hittade sidan. Inte så svårt kanske.



Ja visst sägs det att Gud är allsmäktig och god. Det betyder bara att Gud har all makt och vill oss oss väl.

Till detta kan det sägas att det finns en motsättning. Motsättningen är smärtan, mäniskans svält krig och sjukdommar.

Det händer så mycket hämskt i världen och detta i sig sägs vara ett bevis på att Gud inte kan vara allsmäktig och villja oss väl. Eller så kan det ses som ett bevis på att Gud inte finns. För om Gud finns och älskar oss och har makten att hjälpa oss skulle han vara tvungen att hjälpa oss.

Slutsatts: Gud är allsmäktig men han bryr sig inte om oss eller Gud är god men maktlös.



Gud beskrivs som fader och vi mänskligheten som Guds barn.

Ingen fader vill ju sitt barn något ont, och gör allt i sin makt för att skydda sina barn mot smärta.

Dom flesta fäder skulle i egenskap av förälder vid vissa pungter låta sina barn göra sina egna misstag. Om ens barn vill lära sig cyckla, åka skateboard eller vad som helst skulle man som fader ge barnen några grundläggande goda råd och sedan låta sitt barn pröva.

Om barnet faller och slår sig så lär det sig att vara försiktigare nästa gång. Smärta är en del i att växa upp det är så vi lär oss.



Jag vet inte om jag kan prestera konkreta bevis på Guds existens under min lifstid.

Det lämnar jag till forskana på CERN och andra människor som är mera teologiskt utbildade en mig. Kanske får du rätt tillslut älskade Slusk.

2008-09-21 @ 17:42:12
URL: http://tainted.webblogg.se/dirtlove
Postat av: Slusk

Rätt tillslut? Ja har ju så mkt fel nu menar jag..

2008-09-21 @ 17:50:02
Postat av: Den allsmäktige

Kan själv svara på att jag finns i allra högsta grad..

2008-09-21 @ 19:05:05
Postat av: fridens badonkadonk :)

jag säger bara halleluja! :P hahaha Det är så härligt att vakna upp på morgonen och känna att man lever för nått större, man har fått mening me livet helt enkelt :) Att få känna en glädje mitt i skiten, när allt stormar runtomkring, en frid som går djupare än alla lär-känna-dig-själv böcker och annat hokus pokus. Till och med större än den dina nära o kära kan ge. Den friden och glädjen är vad min Jesus ger mig! Han har förvandlat mitt liv, fört mej från mörkret till ljuset! Skulle inte kunna överleva en dag utan Gud vid min sida. Du må kalla mej en svag och hjälplös människa..å det är väl precis vad jag är.. Men med en upplevelse och trosvisshet om att vara älskad som INGEN kan ta ifrån henne!! Jesus älskar dej med bro' och VILL bevisa sig för dig!! You just wait and see ;) peace and love

2008-09-21 @ 20:19:43
Postat av: Slusk

Här har vi nån som rökt för mkt gräs idag...=)

2008-09-21 @ 20:35:04
Postat av: ljusets son

Oj oj men mister slusk vad är det jag hör??..

2008-09-21 @ 22:14:58
URL: http://tainted.webblogg.se/dirtlove

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0