Sluskens musik

Tänkte göra en liknande lista som Cigge gjorde med lite favoritmusik. Ni kan se hans lista på hans blogg som är länkad till höger--->
Här kommer fyra av mina absoluta favoriter när det kommer till musik. Låtar som jag kan lyssna på om och om igen utan att tröttna eller känna kvälvningar i halsen. Om ni sedan inte håller med så är det totalt ovesäntligt då ni tydligen inte har nån musiksmak alls. Så bara att njuta och inse vem som vet bäst. Väldigt svårt att välja ut fyra låtar dock då jag har väldigt bred musiksmak men här kommer de några iallafall..

Mutter framförd av Rammstein är en av de absoluta favoriterna. Bra Text kraftigt framförd av Rammstein som berör och alltid varit en favorit låt jag kan lyssna på i timme efter timme. Bandet består av goa sluskar som alltid levererar hit efter hit.. Bara att inse att tyskar är dem bästa när det kommer till rockmusik.

Ett av mina absoluta favoritband och en låt som möjligtivs är min absoluta favorit. The Who sjunger denna låt Behind blue eyes med kraft och passion som verkligen berör sluskens inre. Jag känner igen mig själv i texten.. Varje ord verkar handla om mig och det gör att man verkligen kan känna igen sig och drömma bort till musiken.. Helt outstanding performance i detta klipp dessutom.. Kärlek, hat.. Den har allt.

Fleetwood Mac med låten Big love. Detta klipp är när John Mayor och hans gitarr och enbart dem två framför denna låt live. Helt otroligt duktig på gitarren och svårt att tro att han spelar allt själv men så är det. Låten som man kan koppla av till, festa och besudla till är ett mästerverk utan dess like.. Helt grymt bra helt enkelt..

Def leppard som band har gjort enormt många hitar och är ett band som man alltid uppskattat. Denna låten vid namn Love Bits är den absoluta favoriten dock. Även detta är en väldigt personlig låt med stor innebörd för mig. Rösten är helt fantastiskt och texten är magnifik.. Bara att luta sig tillbaka, koppla bort all stress i livet och bara drömma sig bort.. Sluskigt bra..
Detta var fyra låtar jag kom på i all hets men kommer mer låttips framigenom som jag skiter i om de uppskattas eller ej.. Det är bara att gilla läget!
//Slusk - Musik, massmord och morrötter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0