Talanglös, ful och oerhört skrattretande

Satt ikväll och tittade lite på tv. På tv400 visar dem tydligen repriser av den riktigt usla dokusåpan Paradise hotel.
Jag kunde inte göra annat än att fastna framför tvn för att se dessa idioter göra bort sig för hela nationen för ynka 500k som de sedan skall få skatta för.. Men visst har man ingen självinsikt, värdighet eller förstånd till att skaffa jobb så får man väl göra bort sig i tv för att hävda sig antar jag. Att se ankan olinda och underbart falska marre som tog hem hela spelet var faktiskt intressant. En sann slusk är vad han är som blåser alla korkade medtävlande med ett ända mål och det är att vinna. Härligt med sådan beslutsamhet och dessutom göra det utan att göra bort sig..

MEN!,,,,,

Sedan har vi ju världens i särklass fulaste och mest korkade människa med i programmet. En person som jag tyvärr får erkänna har träffat. Det är dock en historia som inte hör hit men jag stod bara och grät av skratt när jag träffade denna sorgliga människa vars dialekt inte kunde vara mer passande. Jag snackar självklart om "hunken från ljungskile" aka Gregory!

Denna människa är nog bland det roligaste som visats på svensk tv igenom tiderna. Hans försök till att vara macho, hans extremt underhållande dialekt och hans konstanta dråpliga försök att få till det med tjejerna som gång på gång misslyckas är så oerhört roligt så man vet inte vad man skall ta sig till.

Undrar vad denna gudomliga skapelse hittar på nuförtiden.. Kör han grävskopa, jobbar han i en buttricksbutik eller har dem kanske rest en staty i hans ära i ljungskile?? Dessa är frågor vi aldrig vill ha svar på men skulle gärna se han i en svensk version av "Celebrity Rehab".. DET hade vart underhållning mina kära vänner. Eller som Gregory sagt: Höll Kjääfteen.


Ja dagens dokusåpr blir bara sämre och sämre och tacka vet jag för det för då slipper man ödsla sin tid framför tvn enbart för att se människor göra bort sig själva. Jag är glad att min vän "Måns" tacakde nej till både Paradise Hotel och Big Brother för att behöva gå ut och festa med han och höra:

-Åhh där är Big Brother Måns...
eller...
-Åhh kolla är inte det Paradise Hotel Måns vid baren...

Skönt att känna folk med självinsikt som tar avstånd till dessa erbjudanden och istället är sig själva oavsett hur självgoda de är.
Det har igentligen bara funnits en bra dokusåpa och den varade i nån säsong innan den gick utför. Detta är såklart den första säsongen av Expedition Robinson där den charmigt trevliga Martin Melin vann. Den ända personen som någonsin gjort nått bra i svensk dokusåpa tv.


Då var det underhållande på den tiden med dokusåpa då det inte bara var massa pengakåta missfoster som troligtvis blitt brutalt misshandlade som barn som var med utan genuint trevligt folk med. För att inte tala om den perfekta programledaren för programmet Harald.
Vilken gooo dialekt, vilken skön snubbe. Härligt underhållande TV helt enkelt.

//Slusk

Kommentarer
Postat av: tinkerbellan

saknar med robinson.. speciellt hans speciella massage!! hahha

2008-09-13 @ 00:44:01
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0