Underbar musik som ger en jävla ribba i mellangärdet

En sådan här bakfull dag som idag är väldigt skön att tillbringa med lite musik. Även om jag inte druckit sedan i fredags så känner kroppen fortfarande av detta och jag blott en vålnad av mitt forna jag.. Men musik kan alltid pigga upp och här kommer lite underbar musik. Mestadels är det brittiska juveler som gäller idag.

Oasis är ett band som man alltid uppskattat som hela tiden levererar plus att frontmannen är en riktigt alkoliserad slusk utan dess like.. Wonderwall är väl bara en av många hits men alltid go att lyssna på mellan toalettbesöken.


Blur är ett annat band värd att lyssna på. Det var framförallt Blur som utmanade Oasis om topplistettorn under ett bra tag.. Medelklass mot underklassen där Oasis underklass får gå som segrare. Men Blur är fortfarande ett grymt bra band att koppla av till..


The verve är även dem ett grymt band som nyligen även släppt nytt album som är värt att lyssna på. Med låtar som Bittersweet Symphony och The Drugs Don't Work fick dem upp mitt intresse och detta har hållt i sig. Videon i fråga är även den sluskig i sig då han går runt utan respekt för några andra människor... Härligt.


Brainpool slår sig in som ända svenska band idag med låten Bandstarter. En låt som man lyssnade mkt på när jag gick på mellanstadiet och var king. Denna låten finns även med som ledmotiv till en egen producerad film från den tiden vid namn Hej små knattar på finska där jag, håkan, anden, möller och joel spelar allt från bögar till grova nynazister. Härligt!


Suede var ett av mina absoluta favoritband under 90-talet då man hade alla deras skivor. Kan man nog inte tro om denna Slusk men musik har jag alltid varit överlägsen mina medmänniskor. Trash, Beautiful Ones, Filmstar mm är några av deras underbara låtar.. Albumen rekommenderas starkt..


Sist men inte minst kommer Travis, ett band som verkligen tog folk med storm men verkar nu vara som bortspolade när man tänker bakåt i tiden. Denna låt sing är en riktig juvel och var väl tillsammans med Why does it always rain on me deras största hits... Underbar bakfylle material..

//Slusk - Bakis men ljuvlig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0